Thursday, March 17, 2011

cuti sekolah..bercuti kat umah jew...


      Cuti sekolah datang lagi.Tapi sbb kekangan wang,cuaca,masa..jadik lepak2 la kat umah macam biasa...lagipon hubby kna kerja..aku pon xberani nak drive jejauh...setakat simpang depan U-turn blik boleh la..hahahhaha
        
Jadi YANG MENERIMA TEMPIAS yang paling hebat tentulah anak aku Irfan sbb keboringan tahap gaban...sudahnya tuk memujuk hatinya yg lara gara2 xdapat blik umah nenek@opah..aku bawak lew lepak kedai mamak..padang polo,kedai runcit dan padang depan umah..ish ish..ish..kesian...
         Abiz2 pon aku bawak dia meninjaw2 pokok bunga depan umah sambil kasi ruang dan peluang tuk dia main tanah dan masak2..adaka patot?xpatot..xpatot...
        Selain tu...aku jugak telah menggunakan kuasa veto tuk mengajar dia mandikan igra...kemas umah dan mainan..(traborkan sangat) dan menyapu sampah...wahhh..wahhh..wahhhh..dasyat giler.
       Menyebot perkataan 'dasyat giler" teringat pulok aktiviti rutin beliaw menonton dvd antu kak limah dan melalak myayi lagu cinta kristal berulang2 sampai aku fedup dan stress..mcm xda lagu lain..kalu sedap xpe la..nie dgn nyayi ikot sedap jew mcm lirik dia yg tulis....buat rosak bahasa jew...hehehhe

No comments:

Post a Comment

budi bahasa budaya kita